Jaha

då var måndagen slut, Timrå förlora och jag fick inte ta mej en kvällsmacka så bara för att tjura till det riktigt tog jag en öl...

Anledningen till mitt thuriga humör var enkel...jag anser att barnen fikar för mycket...alltså när de kommer från skolan så äter de sej proppmätta, sen lagar jag middag som vi äter vid 17-18...sen ska de mindre ligga vid 20 och alltså kvällsfika innan. Då är det att mula på hur mycket som helst. Jag tycker inte de äter sej mätta på "maten" om man säger så jag vill att de äter kanske 2 mackor eller en tallrik fil/mjölk o flinger till mellis och kvällsfika. Då vet jag att de äter till middagen och får i sej annat än socker.

Ikväll skulle vi fika, vi större som är vaken längre och Tomas vräker på 5-6 mackor på sin tallrik och säger till Simon att han bara får ta 2...alltså...för mej funkar det inte så! Ungefär som att jag skulle sitta o mula godis mitt i veckan o ha 5 dregglande ungar bredvid som INTE får äta (Ester äter inte sånt än varav 5 ungar) Nä, då blev jag tjurig.

Om man äter middag vid 17:30 så behöver man inte äta 17 mackor och 5 tallrikar med flingor...det är så jag menar, bättre de äter riktigt av maten och inte målen mellan. Sedan om man går o lägger sej tio så har man ändå varit uppe 2 timmar längre och kanske blivit hungrig...tydligen med det lasset min make tog men inte Simon o Anton fick ta...

Usch vad jag blev irriterad...men nu sover alla utom jag så nu har det lagt sej lite...

Sov gott mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0